Print

Семінари щодо удосконалення освітніх програм

Упродовж першого тижня лютого 2021 року відбулися методичні семінари (вебінари) щодо удосконалення освітніх програм під керівництвом проректора з навчально-методичної роботи проф. Р.М. Вернидуба згідно визначеного графіку. На семінарах за участі деканів факультетів та гарантів освітніх програм було обговорено питання оптимізації та удосконалення освітніх програм, за якими реалізується підготовка здобувачів вищої освіти в університеті. Начальник відділу ліцензування та акредитації доц. І.В. Григоренко окреслила вимоги Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти щодо акредитації освітніх програм, звернула увагу на необхідність переоформлення ліцензії за усіма спеціальностями відповідно до чинних вимог. Начальник організаційно-методичного відділу проф. В.В. Волошина надала методичні рекомендації щодо розробки освітніх програм, звернула увагу на загальні вимоги до формування ОП, вимоги до змісту, структури та оформлення ОП і навчальних планів тощо. Директор Центру моніторингу якості освіти проф. О.М. Казакевич поінформувала про ті, основні зауваження та рекомендації, які надавали члени експертних груп за час проходження акредитаційних справ в університеті, а також узагальнені результати опитувань учасників освітнього процесу різних ОП, з метою їх врахування під час роботи над удосконаленням освітніх програм.

Print

Якість викладання навчальних дисциплін на ОП "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії "

У першому семестрі 2020-2021 року було проведено анкетування щодо якості викладання навчальних дисциплін з кожної дисципліни серед студентів 1-4 курсів денної форми навчання історичного факультету ОР Бакалавр ОП Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії". Перелік запитань включених до анкети було сформовано на базі розробленого анкетування Центром моніторингу якості освіти. Всього участь у опитуванні взяли 58 студентів.

Результати опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на ОП "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" проведеного Центром моніторингу якості освіти у першому семестрі 2020-2021 навчального року серед студентів історичного факультету 1-4 курсів зазначеної освіченої програми засвідчили наступне: 1) середнє значення оцінки якості викладання навчальних дисциплін (оцінювання здійснювалося від 1 до 5 балів, де 5 – дуже добре (повністю погоджуюсь)) на 1 курсі на ОП складає 4,25; на 2 курсі - 4,51; на 3 курсі на ОП = 4,34; на 4 курсі - 4,4; 2) вивчення усіх запропонованих дисциплін студенти вважають корисним для досягнення цілей освітньої програми. Висловлені побажання студентів щодо удосконалення організації освітнього процесу на ОП стосувалися, зокрема, практичної підготовки. Результати опитування рекомендовано проаналізувати на засіданні кафедри міжнародних та регіональних студій з метою врахування думки студентів. Особливу увагу потрібно звернути на організацію і проведення практик на ОП; можливість забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії студентів; організацію науково-дослідної роботи тощо.

Print

Засідання Науково-методичної ради НПУ імені М.П. Драгоманова

26 січня 2021 року відбулося засідання Науково-методичної ради Університету. На засіданні обговорювали питання "Про методичне забезпечення змішаного навчання на освітній програмі “Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії”.  Завідувач кафедри міжнародних та регіональних студій історичного факультету професор Т. А. Стоян поділилася досвідом організації змішаного навчання студентів на зазначеній освітній програмі. Зокрема Тетяна Андріївна Стоян наголосила, на тому що основою ефективного застосування змішаного навчання є ґрунтовна методична підготовка кожної дисципліни, проектування сценарію навчання як послідовності дій та досвіду, що його здобувач отримає впродовж курсу, деталізована підготовка й організація не лише аудиторних занять, а насамперед самостійної роботи студентів. Декан історичного факультету професор Т.В. Мелещенко звернула увагу на переваги такої форми організації навчального процесу, але водночас відзначила і ті основні проблеми, які виникають під час її реалізації. На засіданні також обговорювали питання "Про заходи щодо розвитку програм курсів підвищення кваліфікації викладачів та їх реалізацію" . Директор Навчально-наукового інституту неперервної освіти факультету менеджменту освіти та науки професор В.П. Сергієнко поінформував про особливості навчальних програм курсів підвищення квалифікації викладачів. Кожна з програм передбачає інваріантну частину (складається з очних сесій 90 год. та самостійної роботи з дістанційною підтримкою 30 год.  і охоплює професійні навчальні модулі) та варіативну частину (передбачає вільний вибір модулів в очному, очно-дистанційному або дистанційному форматах з урахуванням індивідуальних потреб викладачів загальною кількістю 60 год.). У процесі обговорення питання  також окреслили необхідність впровадження нових актуальних курсів підвищення кваліфікації викладачів. Під час засідання обговорювали проєкти  положень та  наукові і навчально-методичні матеріали викладачів і співробітників університету подані до розгляду. Зокрема розглянули проєкт "Положення про врегулювання конфліктів у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова".

Print

Результати РКР

Відповідно до наказу ректора від 30 жовтня 2020 року «Про проведення ректорських контрольних робіт у 2020-2021 н.р.», з метою моніторингу якості навчального процесу ректорські контрольні роботи були проведені зі студентами 2,3,4 курсів першого (бакалаврського) та 2 курсу другого (магістерського) рівнів вищої освіти денної форми навчання з двох навчальних дисциплін (одна дисципліна з циклу загальної підготовки, друга – з циклу професійної підготовки). Ректорські контрольні були проведені на кожній освітній програмі з використанням освітнього середовища «Moodle.npu.edu.ua» у листопаді-грудні  2020 року у таких підрозділах: інженерно-педагогічний факультет; історичний факультет; факультет менеджменту освіти та науки; факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського; факультет соціально-економічної освіти; факультет спеціальної та інклюзивної освіти; фізико-математичний факультет; факультет фізичного виховання, спорту і здоров'я.

До написання ректорських контрольних робіт, які було проведено у першому семестрі 2020-2021 н. р.,  було залучено 1629 студентів денної форми навчання 173 академічних груп. Результати ректорських контрольних робіт, виходячи з теорії якості знань, засвідчили, що рівень залишкових знань студентів вищезазначених факультетів залучених до РКР відповідає вимогам.

 

Print

Засідання Науково-методичної ради НПУ імені М.П. Драгоманова

22 грудня 2020 відбулося чергове засідання Науково-методичної ради Університету на якому було розглянуто проєкти "Положення про індивідуальний навчальний план студента Національного педагогічного університетуімені М.П. Драгоманова", "Положення про формування вибіркової частини робочих навчальних планів НПУ імені М.П. Драгоманова", "Положення про планування та облік основних видів роботи професорсько-викладацького складу НПУ імені М.П. Драгоманова (нова редакція)",  "Положення про організацію індивідуального навчання студентів НПУ імені М.П. Драгоманова (Нова редакція)", а також проєкт "Порядку ведення залікових книжок студентів НПУ імені М.П. Драгоманова" та наукові і навчально-методичні праці  науково-педагогічних працівників університету подані на розгляд до Науково-методичної ради Університету.

Print

Результати рейтингового оцінювання

За підсумками рейтингового оцінювання діяльності факультетів, кафедр та викладачів університету у 2019-2020 навчальному році та на підставі рішення загальноуніверситетської експертної комісії  було відзначено переможців загальноуніверситетських рейтингів. Отож, серед факультетів університету у номінації «Факультет 2019/2020 навчального року» визначено переможців:

        3 місце:

 - факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського (декан факультету – Федоришин Василь Ілліч, доктор педагогічних наук, професор);

- факультет соціально-економічної освіти (декан факультету – Євтух Володимир Борисович, доктор історичних наук, професор);

- факультет педагогіки і психології (декан факультету – Олефіренко Тарас Олексійович, кандидат педагогічних наук, професор);

zvit 10    zvit 11  zvit 12

 

       2 місце:

- факультет іноземної філології (декан факультету – Зернецька Алла Анатоліївна, доктор філологічних наук, професор)

-  факультет психології (декан факультету – Булах Ірина Сергіївна, доктор психологічних наук, професор);

 zvit 13   zvit 14

      1 місце:

- факультет української філології та літературної творчості імені  Андрія Малишка (декан факультету – Висоцький Анатолій Васильович, доктор філологічних наук, професор);

zvit 15

       Гран-прі:

- факультет менеджменту освіти і науки (декан факультету – Савельєв Володимир Леонідович, доктор історичних наук, професор).

zvit 16

 

Пресслужба університету